Monday, January 10, 2022

Uppsats om utbildningsreform

Uppsats om utbildningsreform



Mogna studieprogram: En struktur för övergången utbildningsreformuppsats College och karriär? ibliografi Charter Schools, When Explained, Get Support Augusta Press. Utbildning Under de senaste åren har lärare ställts inför stora utmaningar när det gäller att möta stigande förväntningar på prestation. Introduktion Introduktionen är den första delen av processen, som anger riktningen för tidningen. På många sätt har därför tekniken blivit en del av den skolbaserade reformen. Washington D, utbildningsreformuppsats.





Referenser



E-post ger möjlighet till "peer review" och redigering av uppgifter medan ordbehandlingsprogram gör det möjligt för eleverna att skapa sina egna idéer och dokument. Mer sofistikerade program uppmuntrar förfrågningsbaserat lärande där eleverna utforskar nya områden och formatlösningar på alla möjliga kreativa sätt till alla möjliga områden. Datorn hjälper också läraren med utbildningsreformuppsats studenter kan arbeta självständigt på vissa program medan andra får lärarbaserad undervisning. På många sätt har därför tekniken blivit en del av den skolbaserade reformen. com Efterskoleprogram Efterskoleprogram även kallade "extra lärandemöjligheter" ELO erbjuder eleverna ett spektrum av berikande möjligheter som går utöver deras skoldag och vanliga utbildning.


Möjligheterna sträcker sig till ämnen som sömnad, matlagning, snickeri, balett, drama, friidrott eller småföretagare. Dessa förbättrar inte bara indirekt elevernas akademiska framsteg utan ökar också elevernas aktning samtidigt som de pekar dem mot deras speciella färdigheter och gör det möjligt för dem att förverkliga sina... Referenser NGA Center for Best Practices n. Efterskoleprogram och extra lärandemöjligheter. html EdWeb. Utbildningsreform och datorer. Utbildningsreformer: Privat eller offentlig Uppsats om utbildningsreform Statens utbildningssystem är inte i paritet med allmänna standarder för kvalitetsutbildning över hela världen.


Problemet ligger i vår skola och högskola läroplan och bristen på sunda reformer inom utbildningsområdet. Även om vår administration varje år förklarar att utbildningsreformer står högst upp på den politiska agendan, märker vi fortfarande inte varje år några förändringar i skol- och högskoleutbildningen. Inte bara är vår läroplan felaktig, vi har inte heller rätt grad av privat deltagande inom detta område vilket leder till försämring av utbildningen utbildningsreformuppsats i statliga skolor och högskolor, utbildningsreformuppsats. Av denna anledning är det viktigt att uppmuntra privata initiativ på detta område, eftersom allmänhetens deltagande inte bara har misslyckats med att förbättra utbildningsstandarden, det har också resulterat i ett intensivt allmänt harm.


Många känner att offentliga medel inte får användas för att utbilda... Verk som citeras av Michael A. Fletcher och Neil Irwin Washington Post Staff Writers, Public Reform, Private Windfall? Nancy J. Education: Education eform Education eform: Public Education Utbildningsreformatorer har föreslagit ett antal strategier för att hjälpa till att öka lärareffektiviteten och elevernas övergripande prestationer i offentliga skolor. Förslagen inkluderar, utbildningsreformuppsats, bland annat minska graden av lärares autonomi, användning av tester och standarder för att utvärdera prestationer och införande av charterskolor som ett sätt att uppmuntra allmänheten utbildningsreformuppsats att förbättra sina prestationer.


Denna text undersöker argumenten som framförts av förespråkarna och kritikerna inom vart och ett av dessa tre områden. Skolformen Skolreform är namnet på de olika ansträngningarna som syftar till att förändra den offentliga utbildningen i landet för att fokusera på elevernas resultat i motsats till input. Skolorformare erkänner folkbildning som den primära källan till K-utbildning för landets unga generation. Som sådana vill de förändra folkbildningen för att kunna fungera som en marknad, det vill säga, utbildningsreformuppsats, ett input-output-system där ansvarsskyldighet...


Referenser Freire, utbildningsreformuppsats, P. De förtrycktes pedagogik. New York, NY: Bloomsbury. Goldstein, D. The Teacher Wars: A History of America's Most Embattled Profession. Uppsats om utbildningsreform York, NY: Knopf Publishing. Ravitch, D. Reign of Terror: The Hoax of the Privatization Movement and the Danger of America's Public Schools. Guvernör Cuomo och utbildningspolitik Guvernör Cuomo stöder starkt inrättandet av ett statligt övergripande lärarutvärderingssystem. New York följer det robusta exemplet med stater som Kentucky som har infört system för lärarutvärdering och kommer snart att lägga till principiella utvärderingssystem.


Lånande frasologi från Brown v. Utbildningsstyrelsens beslut, Cuomo hävdade nyligen att offentliga skolor misslyckas så illa att "den stora utjämnaren som var tänkt att vara det offentliga utbildningssystemet nu kan vara den stora diskriminatorn. Cuomo har utövat påtryckningar på lärarfacket utbildningsreformuppsats skolor i New Uppsats om utbildningsreform Stad att implementera de nya standarderna som godkänts av den statliga lagstiftaren, inklusive användningen av en instruktionsram som anger kriterier för... Referenser Cuomos utbildningsförslag drar stöd, oro.


Crains -- New York Business. Cuomo planerar att lägga in sitt veto mot lagförslaget om specialutbildning. NY Schools, Wall Street Journal. Och Taylor, K. Åberopande av kung, utbildningsreformuppsats, Cuomo och Bloomberg bråkar om läraren utbildningsreformuppsats dödläge. The New York Times. plan för att förbättra skolor: Parsons till ordförande för New NY Education Reform Commission. Ansvar för misslyckade skolor Central Falls, Rhode Island kom under Obama-administrationens "Race to the Top"-policy i januari med en ny distriktspolicy för att förbättra distriktets låga studentprestationer. Efter månader av debatt, läraruppsägningar och återanställningar, stämningar och förhandlingar, implementerades äntligen policyn.


Frågor kvarstår om hur effektiv den nya policyn kommer att lösa distriktets problem. Obama-administrationens "Race to the Top"-policy består av att implementera en av fyra vändningsmodeller Rochefort, transformationsmodellen ersätter huvudmannen, utbildningsreformuppsats, stärker skolans personal, genomför forskningsbaserad undervisning med ny styrning och flexibilitet, utbildningsreformuppsats, och utökad inlärningstid. Omstartsmodellen konverterar eller stänger skolan och öppnar igen under en effektiv charteroperatör eller en utbildningsledningsorganisation.


Och skolnedläggningsmodellen stänger skolan och skickar elever... Bibliografi Alfeld, C. Mogna studieprogram: En struktur för övergången till högskola och karriär? Butterfield, utbildningsreformuppsats, Uppsats om utbildningsreform. Brev: Har rop om utbildningsreform hörts? Rajala, J. Regler för att förbättra de missgynnades akademiska prestationer. Rochefort, utbildningsreformuppsats, D. Hållande lärare Uppsats om utbildningsreform För att åtgärda misslyckade skolor: Kampen om utbildningsreformen i Central Falls, Rhode Island. Professionellt lärande community"? Professionella lärandegemenskaper: artikelrecension DuFour, R. Vad är en "professionell lärande gemenskap?


populär idé inom utbildningsområdet idag är behovet av att utveckla en "professionell lärandegemenskap" av lärare för att underlätta institutionens mål. En av de "stora idéerna" med en professionell lärande gemenskap är ansvaret för utbildare att mötas och bestämma hur utbildningsreformuppsats verkligen lära sig och hur man uppnår uppsatta lärandemål. Till exempel, om en lärare kämpar med att ge differentierad undervisning till en mångfald av elever, kan skolan erbjuda henne ytterligare stöd och resurser för att stärka elevernas prestationer DuFour 1.


Att skapa en professionell lärandegemenskap säkerställer det utbildningsreformuppsats är institutionella strukturer för att stödja lärande på ett meningsfullt sätt så att lärande är "lätt" och att undvika lärande inte är ett alternativ. Inte bara utbildare och administratörer utan även... En andra "stor idé" är konceptet med samarbete -- helt enkelt, när lärare upptäcker att särskilda strategier fungerar, utbildningsreformuppsats, de borde dela dem med sina lärare. Detta säkerställer att lärare kan lära av varandra och att positiva tekniker sprids genom skolan. Artikeln noterar dock att subjektiva intryck inte räcker för att validera att vissa tillvägagångssätt fungerar: dessa måste bestämmas genom objektiva instrument. Att till exempel låta lärare ge samma typer av formativa bedömningar gör det möjligt för dem att jämföra vilka tekniker som förbättrade elevernas retention och vilka som inte DuFour 3.


Istället för att bara presentera statliga läroplansstandarder för lärare måste skolor försöka svara på frågan "hur ska vi veta när varje elev har lärt sig" DuFour 4. Det bör noteras att inte alla lärare nödvändigtvis skulle acceptera ett sådant tillvägagångssätt - den här typen av utbildningsreformuppsats utvärderingsmetod kan tvinga vissa lärare att behöva ändra sina metoder, baserat på sådana mätningar. Denna invändning kan också kopplas direkt till den tredje stora idén bakom professionella lärandegemenskaper: att vara resultatorienterad på ett statistiskt sätt. Det "resultatorienterade" konceptet utnyttjar många av idéerna bakom kvalitetsförbättringar inom privat företag, nämligen att sätta specifika mätvärden för elevernas prestationer som att minska andelen misslyckanden med en viss procent och öka andelen elever som klarar statliga prov.


Detta står i kontrast till att sätta vaga "mål" som att inrätta ett bra bokprogram eller sätta upp mål i förhållande till lärare, administratörer och externa program. Istället är det viktigt att se till att initiativ leder till studentframgång. Professionella lärandegemenskaper och utbildningens växande professionalism kanske inte är välkomna för alla. Artikeln säger ganska rakt på sak att lärare "måste sluta bedöma sin egen effektivitet baserat på hur upptagna de är" och de måste konfrontera "brutala fakta" DuFour 6. Studenter kanske inte heller nödvändigtvis tycker om att tvingas söka hjälp utifrån när de inte vill göra det.


Utvecklingen av sådana "lärande gemenskaper" innebär en viss grad av överensstämmelse, trots den positiva tonen i artikeln och detta kan vara välkommet för vissa men inte för alla. Vad är den grundläggande innebörden av sådana termer och det förhållningssätt till undervisningsmetoder och interventioner som förespråkas i deras namn? Termerna evidensbaserad, forskningsbaserad och vetenskapligt baserad används omväxlande inom utbildningsområdet. På den mest grundläggande nivån är dessa termer avsedda att indikera att formell forskning har utförts på en viss metod, teknik eller tillvägagångssätt.


Generellt råder ett antagande att den forskning som bedrivs har sin grund i en positivistisk eller en empirisk tradition som till sin natur är en teoribyggande strävan. Egenskaperna förknippade med en evidensbaserad praxis inkluderar tillförlitlighet, validitet, tillförlitlighet och replikerbarhet. Dessutom finns det en implicit förståelse för att tillvägagångssättet kan generaliseras till populationer utanför den ursprungliga forskningen, och att liknande resultat kan förutses när de rekommenderade och... Fokus på effektivitet [Webb]. Evidensbaserad praktik och utbildning. Tekniklärare Tryck, utbildningsreformuppsats. Svar på instruktion och intervention RTl2 Kaliforniens utbildningsdepartement i centrum -- Akt II TCSII.


Vad är evidensbaserad läsundervisning? International Reading Association, utbildningsreformuppsats. Detta ökade ansvar har satt en enorm press på lärarna, vilket i sin tur sätter en enorm press på eleverna också. Men även med de negativa frågor som har kommit med utbildningsreformen har det visat sig att det kan vara ett positivt steg att kassera vissa traditionella undervisningsmetoder utbildningsreformuppsats utbildning särskilt inom matematiska och naturvetenskapliga institutionerna. Praktiska labbövningar har börjat dominera landskapet i naturvetenskapliga klasser, utbildningsreformuppsats, ersätter de traditionella metoderna för passiva studentföreläsningar.





skanna min uppsats efter plagiat



Det som utgör det organiserade jaget är organisationen av de attityder som är gemensamma för gruppen. En person är en personlighet eftersom han tillhör en gemenskap, eftersom han tar över institutionerna i det samhället i sitt eget beteende. Han tar dess språk som ett medium genom vilket han får sin personlighet, och sedan genom en process för att ta de olika roller som alla andra tillhandahåller kommer han att få attityden hos medlemmarna i samhället för att korrekt ta itu med den eftersläpande taktiken som implementerats av skolor måste vi först komma till en förståelse för att en stor grupp elever i storstadsområden som New York City eller Chicago sannolikt kommer att reagera på andra former av utbildning än elever på landsbygden i mellanvästern eller längs Mississippideltat.


Strategin för alla som hänvisas till är kanske den största otjänsten för studenter i hela U. och revolutionen mot denna strategi är uppenbar i utvecklingen av afrikanska skolor i hela Nordamerika. Steinberg, S. Mångfald och mångkultur: En läsare. New York City, NY: Peter Lang Publishing. Ultius, Inc. Ultius Blog, 14 jul. Klicka här för mer hjälp med MLA-citat. Uppsats om utbildningsreform. Klicka här för mer hjälp med APA-citat. 14 juli, Klicka här för mer hjälp med CMS-citat. Klicka här för mer hjälp med Turabian-citat. Ultius är den pålitliga leverantören av innehållslösningar och matchar kunder med högt kvalificerade skribenter för provskrivning, akademisk redigering och affärsskrivande.


Ultius är den pålitliga leverantören av innehållslösningar för konsumenter runt om i världen. Du läste rätt — Vi ger bort gratis stipendiepengar! Vår nästa dragning kommer att hållas snart. Ansök idag för din chans att vinna! Göra anspråk på erbjudande. Tillverkad i USA Live Chat Chatta med oss. Ultius Ny kund? Klicka här Hittade inte det du letade efter? Begär support Få hjälp via e-post. Fler alternativ ALISA Chatbot Messenger Live Chat-specialist. Skrivredigering Få ditt befintliga papper redigerat förbättrat av en erfaren proffs. Se tjänster Företagsdokument förberedande tjänster för att hjälpa dig få ett jobb.


Se tjänster Antagning Nytt Kom in på din drömskola med en personlig ansökningsuppsats. Se tjänster. Anpassad skrivning från grunden. Helt original – bara för dig. Högskoleuppsats Forskningsuppsats Capstone-projektet Avhandlingsuppsats Fler tjänster. Mer information Lär dig mer om oss Blogg Framtida skribenter Utforska vidare. Exempel på essäskrivning. Uppsats om utbildningsreform Ultius. Välj nätverk. html kopia. Guvernör Cuomo och utbildningspolitik Guvernör Cuomo stöder starkt inrättandet av ett statligt övergripande lärarutvärderingssystem. New York följer det robusta exemplet med stater som Kentucky som har infört system för lärarutvärdering och kommer snart att lägga till principiella utvärderingssystem.


Lånande frasologi från Brown v. Utbildningsstyrelsens beslut, Cuomo hävdade nyligen att offentliga skolor misslyckas så illa att "den stora utjämnaren som var tänkt att vara det offentliga utbildningssystemet nu kan vara den stora diskriminatorn. Cuomo har utövat påtryckningar på lärarfacket och skolorna i New York City att implementera de nya standarder som godkänts av statens lagstiftande församling, inklusive användningen av en instruktionsram som anger kriterier för... Referenser Cuomos utbildningsförslag drar stöd, oro. Crains -- New York Business. Cuomo planerar att lägga in sitt veto mot lagförslaget om specialutbildning. NY Schools, Wall Street Journal. Och Taylor, K. Åberopande av King, Cuomo och Bloomberg kämpar i ett återvändsgränd för lärargranskning.


The New York Times. plan för att förbättra skolor: Parsons till ordförande för New NY Education Reform Commission. Ansvar för misslyckade skolor Central Falls, Rhode Island kom under Obama-administrationens "Race to the Top"-policy i januari med en ny distriktspolicy för att förbättra distriktets låga studentprestationer. Efter månader av debatt, läraruppsägningar och återanställningar, stämningar och förhandlingar, implementerades äntligen policyn. Frågor kvarstår om hur effektiv den nya policyn kommer att lösa distriktets problem. Obama-administrationens "Race to the Top"-policy består av att implementera en av fyra vändningsmodeller Rochefort, Transformationsmodellen ersätter rektor, stärker skolpersonal, implementerar forskad baserad undervisning med ny styrning och flexibilitet, och utökad lärandetid.


Omstartsmodellen konverterar eller stänger skolan och öppnar igen under en effektiv charteroperatör eller en utbildningsledningsorganisation. Och skolnedläggningsmodellen stänger skolan och skickar elever... Bibliografi Alfeld, C. Mogna studieprogram: En struktur för övergången till högskola och karriär? Butterfield, L. Brev: Har rop om utbildningsreform hörts? Rajala, J. Regler för att förbättra de missgynnades akademiska prestationer. Rochefort, D. Håller läraren ansvarig för att åtgärda misslyckade skolor: Kampen om utbildningsreformen i Central Falls, Rhode Island.


Professionellt lärande community"? Professionella lärandegemenskaper: artikelrecension DuFour, R. Vad är en "professionell lärande gemenskap? populär idé inom utbildningsområdet idag är behovet av att utveckla en "professionell lärandegemenskap" av lärare för att underlätta institutionens mål. En av de "stora idéerna" med en professionell lärandegemenskap är ansvaret för pedagoger att mötas och avgöra hur eleverna verkligen lär sig och hur man uppnår uppsatta lärandemål. Till exempel, om en lärare kämpar med att ge differentierad undervisning till en mångfald av elever, kan skolan erbjuda henne ytterligare stöd och resurser för att stärka elevernas prestationer DuFour 1.


Att skapa en professionell lärandegemenskap säkerställer att det finns institutionella strukturer för att stödja lärande på ett meningsfullt sätt så att lärande är "lätt" och att undvika lärande inte är ett alternativ. Inte bara utbildare och administratörer utan även... En andra "stor idé" är konceptet med samarbete -- helt enkelt, när lärare upptäcker att särskilda strategier fungerar, bör de dela dem med sina andra utbildare. Detta säkerställer att lärare kan lära av varandra och att positiva tekniker sprids genom skolan. Artikeln noterar dock att subjektiva intryck inte räcker för att validera att vissa tillvägagångssätt fungerar: dessa måste bestämmas genom objektiva instrument.


Att till exempel låta lärare ge samma typer av formativa bedömningar gör det möjligt för dem att jämföra vilka tekniker som förbättrade elevernas retention och vilka som inte DuFour 3. Istället för att bara presentera statliga läroplansstandarder för lärare måste skolor försöka svara på frågan "hur ska vi veta när varje elev har lärt sig" DuFour 4. Det bör noteras att inte alla lärare nödvändigtvis skulle acceptera ett sådant tillvägagångssätt -- den här typen av datadriven utvärderingsmetod kan tvinga en del lärare att behöva ändra sina metoder, baserat på sådana mätningar. Denna invändning kan också kopplas direkt till den tredje stora idén bakom professionella lärandegemenskaper: att vara resultatorienterad på ett statistiskt sätt.


Det "resultatorienterade" konceptet utnyttjar många av idéerna bakom kvalitetsförbättringar inom privat företag, nämligen att sätta specifika mätvärden för elevernas prestationer som att minska andelen misslyckanden med en viss procent och öka andelen elever som klarar statliga prov. Detta står i kontrast till att sätta vaga "mål" som att inrätta ett bra bokprogram eller sätta upp mål i förhållande till lärare, administratörer och externa program. Istället är det viktigt att se till att initiativ leder till studentframgång. Professionella lärandegemenskaper och utbildningens växande professionalism kanske inte är välkomna för alla. Artikeln säger ganska rakt på sak att lärare "måste sluta bedöma sin egen effektivitet baserat på hur upptagna de är" och de måste konfrontera "brutala fakta" DuFour 6.


Studenter kanske inte heller nödvändigtvis tycker om att tvingas söka hjälp utifrån när de inte vill göra det. Utvecklingen av sådana "lärande gemenskaper" innebär en viss grad av överensstämmelse, trots den positiva tonen i artikeln och detta kan vara välkommet för vissa men inte för alla. Vad är den grundläggande innebörden av sådana termer och det förhållningssätt till undervisningsmetoder och interventioner som förespråkas i deras namn? Termerna evidensbaserad, forskningsbaserad och vetenskapligt baserad används omväxlande inom utbildningsområdet. På den mest grundläggande nivån är dessa termer avsedda att indikera att formell forskning har utförts på en viss metod, teknik eller tillvägagångssätt.


Generellt råder ett antagande att den forskning som bedrivs har sin grund i en positivistisk eller en empirisk tradition som till sin natur är en teoribyggande strävan. Egenskaperna förknippade med en evidensbaserad praxis inkluderar tillförlitlighet, validitet, tillförlitlighet och replikerbarhet. Dessutom finns det en implicit förståelse för att tillvägagångssättet kan generaliseras till populationer utanför den ursprungliga forskningen, och att liknande resultat kan förutses när de rekommenderade och... Fokus på effektivitet [Webb].


Evidensbaserad praktik och utbildning. Tekniklärare Tryck. Svar på instruktion och intervention RTl2 Kaliforniens utbildningsdepartement i centrum -- Akt II TCSII. Vad är evidensbaserad läsundervisning? International Reading Association. Detta ökade ansvar har satt en enorm press på lärarna, vilket i sin tur sätter en enorm press på eleverna också. Men även med de negativa problem som har kommit med utbildningsreformen, har det visat sig att avskaffande av vissa traditionella undervisningsmetoder kan vara ett positivt steg för utbildningen, särskilt på de matematiska och naturvetenskapliga institutionerna. Praktiska labbövningar har börjat dominera landskapet i naturvetenskapliga klasser och ersätter de traditionella metoderna för passiva studentföreläsningar.


Sant experimenterande och utforskning av vetenskapliga principer uppmuntras och lyfts fram i många klassrum och verkar vara mycket effektivare än de traditionella "recept"-drivna labbupplevelserna. Dessa interaktiva metoder har hittills visat sig vara mycket mer effektiva undervisningstekniker än de traditionella. Men även genom dessa tekniker är poängen på standardiserade test fortfarande en besvikelse låg i Amerika, särskilt i jämförelse med studenter... Referenser Hake R. traditionella metoder: En sextusenstudenters undersökning av mekaniktestdata för inledande fysikkurser.


National Committee on Science Education Standards and Assessment, National Research Council National science education standards. Washington D. Watters, J. Australian Journal of Early Childhood 26 2 :pp. Enligt en brittisk studie utförd på alla elever födda den första veckan i mars, och som följde dem genom tonåren och fram till tjugotre års ålder: Det fanns inga genomsnittliga skillnader mellan grupperade och ogrupperade skolor eftersom inom de grupperade skolorna, hög- gruppelever presterade bättre än liknande elever i ogrupperade skolor, men låggruppsstudenter klarade sig sämre. Elever i stödklasser presterade särskilt dåligt jämfört med ogrupperade elever med liknande familjebakgrund och initiala prestationer. Med låga gruppförluster som kompenserade för höga koncernvinster var effekterna på produktiviteten ungefär noll, men effekten på ojämlikheten var betydande.


Elever med hög förmåga gynnades av segregationen, men elever med låg förmåga gick ännu sämre än tidigare. Och medan elever med låg förmåga inte fick någon som helst nytta av spårningssystemet, gjorde inte deras skolor det heller. Nettovinsten i prestanda bland... Utbildning Under de senaste åren har lärare ställts inför stora utmaningar när det gäller att möta stigande förväntningar på prestation. Detta beror på att en mängd lösningar som No Child Left Behind Act inte har åtgärdat bristen på elevers prestationer. Istället har de akademiska resultaten fortsatt att dröja sig kvar och blivit sämre på vissa områden, dvs.


matematik och naturvetenskap. Hannah, i New Jersey är standarderna för Core Content och Common Core Curriculum utformade för att ge klarhet i specifika ämnen och ämnen som eleverna måste lära sig för att ta examen från gymnasiet. För att till fullo förstå hur detta inträffar krävs att man undersöker hur det är relaterat till begreppen från Mary Zimmermans Metamorphoses och en samtida fråga. Detta kommer att uppnås genom att fokusera på kommunikationssätten, dess form och hur litteraturen kan provocera fram kulturella insikter. Tillsammans kommer dessa element att belysa hur kärninnehållet och den gemensamma kärnläroplanen... Referenser Science Standards. Amerikanska framsteg. Studenter ligger fortfarande efter. New York Times. Mankato, MN: Livet är viktigt.


Nästan alla misslyckade skolor passar in på den här beskrivningen Sex hemligheter för skolframgång Även om fattigdom är den fråga som påverkar de flesta underpresterande skolor, tänktes idén om superrektorn som svaret på dåligt presterande skolor. Enligt Marshall började man rekrytera exceptionella rektorer för att förbättra skolor med det som en gång var känt som Hammersmith County School Marshall. Den lokala myndighetens skola låg i London Borough of Hammersmith och Fulham Marshall. De närliggande skolorna bibehölls och kyrkoskolorna Marshall , Hammersmith School stängdes på grund av dåliga resultat och OFSTED rapporterar Marshall, men istället för att stänga skolan beslutade administrationen att öppna den igen och kallade den...


Referenser Utbildning. Labourpartiets officiella sida. stm Superheads uppmaning för £ka år, femte, saknar NCLB några meningsfulla konsekvenser för att misslyckas med att uppnå federala mål förutom publiceringen av sådana misslyckanden i samband med föräldrarnas rätt att begära överföringar av sina barn till bättre presterande akademiker institutioner Darling-Hammond Kritiker har föreslagit att det mest troliga resultatet av upprätthållandet av sådana begränsade konsekvenser för bristande efterlevnad är överbeläggningen av institutioner som uppfyller de federala kraven till deras nackdel på grund av minskad förmåga att möta utbildningsbehoven av ökad inskrivning av låga -Att uppnå studenter Sonnenblick Likaså tillåter NCLB Act ökad federal finansiering av hemundervisning och vinstdrivande institutioner som ytterligare minskar nödvändiga medel till offentliga institutioner.


För det sjätte, medan George H. Bush formulerade sambandet mellan adekvat kost och tillgång till hälsovård och beredskap att lära sig i skolan, NCLB Act ignorerar detta element helt och hållet. Många kritiker och karriärutbildare tror att alla föreslagna utbildnings... Referenser Adams, D. Ny design för undervisning och lärande: Främja aktivt lärande i morgondagens skolor. San Francisco: Jossey-Bass. Caillier, J. Riksförbundet för tvåspråkig utbildning. pdf Darling-Hammond, L. Forgary, R. Andover, MA: Skylight Publishing. Detta förändrades när massor av människor, kallade "avskaffande" anslöt sig till American Anti-Slavery Society i massor, med William Garrison som utarbetade samhällets "Declaration of Sentiments" som, utifrån den amerikanska konstitutionen, krävde omedelbar frigörelse för slavar, fördömde slaveriet som en synd och rekommenderade att dess upphävande skulle åstadkommas genom moralisk övertygelse snarare än genom våldsamma handlingar.


American Anti-Slavery Society började sprida sig själva i alla städer, städer och byar, cirkulerade pamfletter och broadsheets för att publicera sina åsikter. Deras verksamhet hjälptes till stor del av evangeliska predikanter och kyrkor, och det var på detta sätt som aktivister som Frederick Douglas blev medvetna om rörelsen och aktiva för dess räkning. Söderlänningar försökte hindra rörelsen, men den fortsatte med oförminskad styrka. Två kategorier av antislaveriaktiviteter kan göras. Det fanns moderata antislaveriindivider som Garrison som försökte gradvis upphöra med slaveriet genom att... Människor behöver inte leta längre än till sina egna hem för att se världshandelns ömsesidiga beroende; inte längre än till sina grannskap för att se resultaten av internationell migration och mångkultur; inte längre än till nyheterna för att se orsakerna och effekterna av global ekonomi, ekologi och etniska konflikter.


När dessa kopplingar ökar kan pedagoger, med hjälp av en global modell, tillhandahålla ett sammanhang som gör det möjligt för eleverna att analysera och förstå effekterna av världshändelser." Baker, Multiculturalism och globalism är uppenbarligen inte unika för USA. Majoriteten av västerländska samhällen är rasmässigt, etniskt och kulturellt olika. Denna typ av väckelserörelse uppstår när en etnisk grupp organiserar ansträngningar för att uppnå jämlikhet inom... Referenser Baker, F. Mångkulturell vs. global utbildning: Varför inte två sidor av samma mynt? pdf Cooper, G. Freire och teologi. Studies in the Education of Adults, 27 1 , Global utbildning. POST-WWII ENGLAND SCHOOLS Verket med titeln: "Doing Comparative Education: Three Decades of Collaboration" relaterar det faktum att världen efter andra världskriget i England "lämnade en serie nödsituationer för vilka omedelbara svar måste hittas.


Det rådde brist på personal, utrustning och byggnader. Men den eufori som ett krigs slut medfört försvinner så ofta i den utmattande fredsstriden. Vid en sådan tidpunkt kan den ambitiöst optimistiska andan av återuppbyggnad också minska. En mer försiktig planerad expansion ersätter planen för omfattande återuppbyggnad, reformidéer måste återigen konkurrera med praxis som är förankrad i ett folks typiska sätt att tänka. De senaste fem årens utbildningslagstiftning har... Bibliografi Chan, Sui-Mee; East, Pat, Ali, Sabia; och Neophytou, Maria Primary and Secondary Education in England and Wales: From to the Present Day - 8:e upplagan. August Lopez-Muniz, Jose Luis Martinez; De Groof, Jan; och Lauwers, Gracienne Religious Education and Collective Worship in State Schools: England and Wales" publicerad i Religious Education in Public Schools: Study of Comparative Law - Yearbook of the Association for Education and Policy M.


Eckstein, "Present Trends in Public Secondary Education in Western Europe," High School Journal, 44 oktober, : Omtryckt med tillstånd från University of North Carolina Press. Riddell S. Staten har också upprättat en rad både allmänna och specifika policyer för att förbättra och utveckla specialundervisningen och avsatt särskilda medel för detta ändamål. Följaktligen har, precis som den vanliga undervisningen, även specialpedagogiken utvecklats snabbt. Även om lokala myndigheter uppmuntras att tillhandahålla obligatorisk utbildning till barn med och utan funktionshinder, kräver den antagna policyn inte att utbildning ges till alla elever. Trots att elever med funktionsnedsättning tidigare utbildats i specialskolor, har Kina antagit nya kanaler för specialundervisning, inklusive integrering av funktionshindrade barn i allmänna undervisningsklasser.


För närvarande har antalet funktionshindrade barn som är inskrivna i skolor fortsatt att uppleva en stor ökning sedan Även om många artiklar i de lagar som formulerats av den kinesiska regeringen kräver övergripande utbildning av handikappade barn, är specialundervisning för barn med autism eller grava funktionshinder inte direkt. nämns i dessa policyer... Referenser: Baker, M. Kinas bud på världsherravälde. Kinas specialutbildning: en jämförande analys. Education for Economy Theory när den höjs till vuxenutbildning I en ekonomi motiverad av förbättringar och information, på marknadsplatser förlovade i kraftfull opposition och stadig förnyelse, i en värld av otroliga chanser och risker, i en kultur som står inför mångfacetterade företag, politiska, vetenskapliga, tekniska , hälso- och miljöutmaningar, och på olika arbetsplatser och stadsdelar som fokuserar på ömsesidiga föreningar och sociala nätverk, är det amerikanska folkets smarthet, smidighet och färdigheter avgörande för U.


Utbildningsekonomi är studiet av ekonomiska frågor som de relaterar till utbildning, innefattande efterfrågan på utbildning och finansiering och villkor för utbildning. Den ledande modellen för efterfrågan på utbildning bygger på humankapitalteori. Huvudtanken är att utbildning är en investering i uppnåendet av färdigheter och information som kommer att öka intäkterna, eller erbjuda långsiktiga förmåner som en... pdf Bouchard, P. Humankapital och kunskapsekonomi. pdf Checchi, Daniele. Utbildningens ekonomi: Humankapital, familjebakgrund. Att ta reda på om andra folk och kulturer, genom teknik, kommer att vara en viktig del av utbildningen under de kommande åren. Många aspekter av det nuvarande utbildningssystemet kommer att behöva förbättras under kommande år. Fokus ska ligga på barns individuella behov och förmågor.


Idag begränsar standardiserade prov och allmänna krav ofta elevernas möjligheter att lära sig. Många ungdomar får inte den uppmärksamhet de behöver, eller den berikning de förtjänar. Lärare saknar ofta de nödvändiga resurserna för att förbereda barn för den verkliga världen, eller för att hantera barns verkliga problem. Unga människor har svårigheter hemma eller i sina privata liv, och lärare har inte utbildning för att hantera dessa potentiellt allvarliga problem. Störande och våldsamt beteende kan leda till tragedi. Barn får inte tillräckligt med etiska... Enligt både vittnesmål och statistik rapporterar utbildade människor högre nivåer av personlig lycka och arbetstillfredsställelse. Det är lunch med den här redaktören från Harpers som hon bestämmer sig för att ta sig an en monumental uppgift: att lämna sin eleganta miljö och arbeta i ett blåkragejobb för att bevisa, eller inte bevisa, att en sådan kan få genom att tjäna så lite.


Det är inte bara hennes arbete, utan också hennes förmåga att ta sig an en sådan uppgift som bevisar vikten av utbildning för både personlig lycka och arbetstillfredsställelse. Här, i de första raderna av inledningen, anspelar Ehrenreich på hennes utbildning och de val den har gett henne... Verk som citeras Ehrenreich, Barbara. Nickel och Dimed. New York: Holt Paperbacks, Gamoran, Adam. Standardbaserad reform och fattigdomsklyftan. I den här rapporten om No Child Left Behind Act tittar författaren Adam Gamoran. Även om DE populärt förknippas med tillkomsten av webbaserad teknik, är DE inte ett nytt fenomen agusa et al.


Dessa program förblev populära i många år eftersom de skilde sig från mer konventionella lärmiljöer. För närvarande drivs distansutbildning av takten i den tekniska förändringen och sådana förändringar sker globalt på ett sätt som är snabbt och komplext. Det finns för närvarande fler än länder där lärosäten förser studenter med distanskurser agusa et al. Dessa kurser har ofta ny informations- och kommunikationsteknik som grund. Författaren förklarar också att "I Australien har DE särskilt anammats, på institutionell och politisk nivå, som ett sätt att utvidga högre utbildning till landsbygdens, isolerade och ofta strukturellt missgynnade elever liten eller ingen tillgång till en pålitlig... Referenser Bradley.


Recension av Australian Higher Education. pdf Filan, G. Sex viktiga frågor för ledarskap på mellannivå i eftergymnasiala miljöer. New Directions for Higher Education, , 21 -- Grey K. En tvåårig examen kan erbjuda en prisvärd grund mot en kandidatexamen genom en community college, men det är viktigt att studenterna tar kurser som lätt kan överföras till ett universitet när det är dags. Utbildare och administratörer bör vara uppmärksamma på vikten av att vägleda eleverna att välja kurser på ett klokt sätt med fokus på att överföra. Vad det hela betyder Förändringarna är här för att stanna. Studenter med kandidatexamen är mer ekonomiskt framgångsrika än de som inte uppnår dem.


esearch drar slutsatsen att skillnaden mellan inkomsterna för dem som är utbildade och de som inte är det bara kommer att bli större tills det finns en allvarlig klassskillnad mellan de två livsstilarna. Lärare över hela landet kan arbeta för att överbrygga den klyftan på alla utbildningsnivåer. De som har till uppgift att utbilda dagis till gymnasiet måste fokusera på inlärningsstilar och vikten av att lära eleverna hur... Referenser Becker, Christine Panelen undersöker kopplingen mellan jobb, utbildning. Nation's Cities Weekly " Bernake, Harold RPT - Bernanke: Education Will Cut Income Gap AFX-Asia. Utbildningsbehov av studier Roller och ansvar för biträdande rektorer Historiskt perspektiv på biträdande rektorsroller Tidigare och pågående forskning Studier av biträdande rektorsroller Biträdande rektorer och användning av instruktionsledarskap Förvandla biträdande rektorer till instruktionsledare: Nyckelhinder Allmän konsensus indikerar att assistentens roll rektorer bör gå bortom sitt traditionella kyrkliga och disciplinära arv för att utvecklas till instruktionsledare som hanterar läroplansutveckling, lärar- och undervisningseffektivitet, klinisk handledning, personalutveckling och lärarutvärdering.


Ändå visar historisk och aktuell forskning att det har skett liten förändring i biträdande rektorsysselsättningen sedan dess uppkomst i Denna artikel avslöjar forskning som försöker förena varför den rollförändring som praktiskt taget alla verkar vilja ska ske inte har skett så snabbt. Eftersom dessa skäl är bättre identifierade och förstådda, kanske det tjugoförsta århundradet kommer att se en positiv förändring i rollen som ... Bibliografi Anderson, L. Ta bort administrativa hinder för instruktionsförbättringsarbete. Theory Into Practice, 26 1 , Calabrese, Raymond En jämförande analys av alienation bland gymnasieadministratörer. Planering och förändring, 18 2 , Chell, J.


SSTA Research Center Report 95 14 , Fullan, M. Den nya innebörden av utbildningsförändring. New York: Teachers College Press. Utbildning Apex Middle School, en del av wake county public school system i aleigh, NC har implementerat en rigorös läroplan för årskurserna 6, 7 och 8. Läroplanen för Apex Middle School inkluderar följande: Språkkonst, matematik, naturvetenskap, samhällskunskap, datorutbildning, hälsa och kroppsutbildning Wake, Målen för vart och ett av dessa program anges nedan. Apex Middle Schools läroplan och mål som beskrivs i detta dokument liknar läroplanen och målen för de flesta offentliga mellanskolor i NC.


Hur skiljer sig detta från läroplanen för mellanstadiet som vanligtvis ses i mellanskolorna i New York? Enligt New York State Education Department är utbildarnas mål eller uppdrag "Att alla elever kommer att möta eller överträffa höga inlärningsstandarder på grund-, mellan-, gymnasie- och fortbildningsnivåerna" NYSED, en stor reform pågår för närvarande i New York. Dessa reformer kommer att ha potential... Utbildning En analys av boken "Livet i skolan" av Peter McLaren Peter McLaren är en välkänd förespråkare för att genomdriva sociala reformer och undervisning och diskutera nya frågor inom utbildning och kritisk teori, vilket är den kritiska pedagogiken och mångkulturell utbildning. Hans omfattande arbeten om studier av kritisk pedagogik har redan gjort honom populär och väl mottagen av studenter, forskare och läsare som är i linje med Paulo Freire, en av de mest kända pedagogiska tänkarna som revolutionerade hur forskare behandlar problemet med utbildning i det samtida amerikanska samhället.


Utbildning är den centrala komponenten i att forma ett samhälle som är rikt på alla sätt. Lärare gör utbildning till ett uppnåeligt mål. Syftet med denna diskussion är att utforska en pedagogs personliga filosofi. Vi kommer att undersöka; hur pedagogen tror att barn lär sig, hur hans övertygelser demonstreras genom dolda undervisnings- och klassrumskoncept, och hur hans undervisningstekniker är baserade på filosofierna är baserade på forskning från olika teoretiker. Filosofen John Dewey sade följande av utbildning, utbildning är den grundläggande metoden för sociala framsteg och reformer. Alla reformer som helt enkelt vilar på lagen, eller hotet om vissa påföljder, eller på förändringar i mekaniska eller yttre arrangemang, är övergående och meningslösa utan att genom utbildningssamhället kan formulera sina egna syften, kan organisera sina egna medel och resurser och på så sätt forma sig själv med bestämdhet och sparsamhet i den riktning som den vill...


Bibliografi The John Dewey Society.. htm The Educational Theory of Thomas Jefferson. Nya stiftelser www. html Howard Gardner. html The Educational Theory of John Dewey New Foundations. Oavsett fördomar som återstår i den offentliga utbildningen kan tas bort, eftersom tron ​​på lika möjligheter har segrat. Standardiserade tester är det enda kända sättet att säkerställa att antagning till universitet baseras mer på meriter än på social klass. Trots sina begränsningar erbjuder standardiserade test det enda sättet att bedöma skolastisk förmåga. Ett meritbaserat antagningsförfarande bidrar till att förbättra samhället genom att erbjuda utbildningsmöjligheter till medborgare som annars skulle nekas dem.


Social rörlighet uppåt och förmågan att delta fullt ut i den politiska processen är möjliga resultat av ett meritbaserat utbildningssystem. Effektiva pedagoger förstår de kulturella sammanhang där de arbetar. I "Culture of Youth and How it Affects Learning" såg vi hur pedagoger måste arbeta hårt för att förstå ungdomskulturen. För att kunna relatera till sina elever måste lärare hitta en gemensam grund. Att lära sig språket och värderingarna som deras elever använder utanför klassrummet... Utbildning Naturen av trolig forskning South Bronx-delen av New York är bland de fattigaste och mest mångsidiga skoldistrikten i Amerika. Brott och tonårsgraviditet har plågat det främst latinamerikanska och afroamerikanska Bronx-samhället i årtionden. Men under de senaste åren har det gjorts en samlad ansträngning för att stävja de svåra sociala förhållandena och utbildningssystemet.


För vår forskning kommer vi att fokusera på arbetet med att förbättra utbildningssystemet genom före skolan och efter skolans program. Den troliga forskningen kommer att involvera att studera effekterna av program före skolan och efter skolan på en lågpresterande mellanstadium i South Bronx-delen av New York City. Forskningen kommer att undersöka hur dessa program har implementerats och vilka studenter som drar nytta av programmen. Utredningen kommer också att diskutera förhållandena i några av mellanskolorna i South Bronx...


Värt, Robert. Stor regering. Washington Monthly. Volym: Nummer: 4. Sidnummer: Zinsmeister, Karl Det outhärdliga underverket. American Enterprise. Följaktligen tenderar banden mellan de psykologiska aspekterna av lärande och de sociala aspekterna att vara ganska starka. Eftersom elevens tidiga sociala möten äger rum i klassrummet, lär han sig mycket mer än steg-för-steg-processerna för att ta tester. Kunskap om hans sociala förhållanden är nödvändig för en korrekt utveckling av elevens förmågor. Sociala och psykologiska egenskaper hos utbildning är så grundläggande relaterade att de inte kan skiljas från varandra utan en tillräcklig förlust av förståelse för den andra. I första hand är syftet med utbildningen att få fram fungerande samhällsmedborgare som värdesätter både varandra och det arbete de utför.


Hur enkelt det än låter så är det ett oerhört svårt mål. I USA kräver den filosofiska grunden som skisseras av konstitutionen att offentliga institutioner inte bara ska anställas, utan också att de tillhandahåller en likvärdig skolutbildning över geografiska och sociala... Verk som citeras Cremin, Lawrence A. Amerikansk utbildning: The Metropolitan Experience. New York: Harper and Row, Sadovnik, Alan R. Och Peter W. Cookson, Jr. Exploring Education: En introduktion till utbildningens grunder. Needham Heights: Pearson Educational, Symbolic interactionalism förutsätter således en mycket mer dynamisk syn på mänskligt lärande, snarare än rotemottagandet av samhälleliga normer inom funktionalism, eller funktionalismens tro på utbildning för att forma mänskliga sinnen på ett förutbestämt sätt. Men det är också en mer positiv syn på utbildning än konfliktteori, för även om det finns problematiska idéer i hur kunskap förmedlas, kan människor vara kreativa nog att omkonfigurera redan existerande meningssystem på ett befriande sätt.


Det är också individen som väljer hur hans eller hennes personliga frigörelse och utveckling ska ske, inte läraren. Citerade verk Fyra 1900-talsteorier om utbildning. Introduktion till pedagogikens filosofi. html McClellan, Kenneth. Grinnell University. html Marshall, Gordon. Hur förändrades det amerikanska professoratet och på vilka sätt bidrog American Association of University Professors till den förändringen? Under denna tid fanns det en ny idé kring akademisk professionalism som var avgörande för skapandet av ett universitetsprofessorat. Gradering och befordran som inkluderade instruktör, biträdande professor, docent och professor, blev standarden.


Leden var knutna till institutionen som ger professorer som hade fått befordran tjänstgöring och privilegierna för akademisk frihet. Akademisk frihet institutionaliserades bortom det individuella campuset med skapandet av American Association of University Professors. Denna grupp hade för avsikt att tillhandahålla försäkran och upprättelse för fakultetsmedlemmar som hävdade att deras akademiska rättigheter hade kränkts av arga presidenter eller irriterade styrelseledamöter Thelin, , Bildandet av American Association of University Professors banade väg för enorma förändringar. Amerikanen…. Referenser Rudloph, F. American College och University. Aten: University of Georgia Press. Thelin, J. En historia om amerikansk högre utbildning.


Baltimore: John Hopkins. Det är på väg åt rätt håll och kommer säkert att blomstra under många år framöver. c Varför kunde du åstadkomma det du gjorde när du gjorde det? Vi har kunnat åstadkomma vad vi har på grund av Land Grant College Act från början av kongressledamoten Justin Smith Morrill från Vermont föreslog att amerikanska högskolor skulle kunna avvika från den del av studierna som hade etablerats för så många år sedan och tänka på gå i riktning mot att ha studier med mer praktiska värden. I han introducerade en räkning som inkorporerade ledande reformbegrepp när det gäller teknisk utbildning. Han föreslog att institutionerna skulle främja den liberala och praktiska utbildningen av industriklasserna inom områden som relaterar till de yrken som människor ägnade sig åt udolph, , p.


Denna handling gav stöd i varje stat av minst en... Referenser Andrew Dickson White. cfm Rudolph, Frederick. En handling vars syfte var att avskaffa fördomar och skapa lika möjligheter för alla, kunde omöjligen ha varit att främja inrättandet av ett nytt system för evesediskriminering. Att välja ut sökande enbart på grundval av deras personliga bakgrund är att förneka andras möjlighet på grundval av deras personliga bakgrund. Till följd av planen som förespråkades av Journal fo Blacks in Highe Education, skulle svarta helt enkelt "kamma ut" andra medlemmar i student- och fakultetsorganen. De andra som skulle bli utkömda skulle inkludera inte bara medlemmar av den vita acialgruppen, utan även latinamerikaner och asiater, själva medlemmar av minoitetsgrupper.


Det är, tror jag, en plan för att främja en ökning av antalet svarta studenter och lärare, och inte ett mål för att skapa ett kolblindt samhälle. Ändå kan jag också se och förstå det mäktiga... referens: En debatt. New York: Oxford University Press. Miami Universitys uttalande om icke-diskriminering: Myter och missuppfattningar om positiv särbehandling. Oxford, OH: Miami University. Murray, Hugh. December A www. Ras och den osynliga handen: Hur vita nätverk utesluter svarta män från jobb med blåkrage. Berkeley, CA: University of California Press. Standardiserade test är inte bra för att mäta de framväxande innehållsstandarderna, och överanvändning av denna typ av bedömning leder ofta till undervisning som endast betonar grundläggande kunskaper och färdigheter.


Även om grundläggande färdigheter kan vara viktiga mål inom utbildning, är de ofta överstressade i ett försök att höja standardiserade testresultat. Grundläggande färdigheter och minimikompetenser blir huvudmålet för skolor och lärare, eftersom proven för ansvarsskyldighet och minimikompetens koncentreras på dessa områden Kritisk fråga: ethinking Assessment and its ole in Supporting Educational eform, nyligen har lärare, beslutsfattare och föräldrar börjat inse att minimikrav och grunderna är inte längre tillräckliga och kräver en bättre matchning mellan de färdigheter eleverna lär sig i skolan och de färdigheter de behöver för att lyckas i världen.


Skolor förväntas nu hjälpa elever att utveckla färdigheter och kompetenser som gäller verkliga livet, verkliga situationer, och skolor är... Det finns specifika dagliga steg som elever i dessa arbetarklassskolor måste ta, och i matematik, till exempel, berättade läraren för dem hur proceduren var för varje problem, och bad dem sällan begreppsualisera eller förklara det själva. Alla Och så betoningen handlade om att memorera stegen, inte på att förstå hur eller varför de tas. Språkkonstklassen var ungefär samma kopia av lärarens anteckningar från tavlan. I medelklassskolan handlade det om att ”få de rätta svaren. Saker och ting var annorlunda i den rika professionella skolan och fäders karriärer inkluderade företagsadvokat, kardiolog, ingenjör; svåra uppdrag krävde specifika projekt som filmskapande och manusskrivning; barn skrev uppsatser...


Verk Citerat Clayton, Victoria. Privatskola - vilket är bäst för barn? Rereading America: Cultural Contexts for Critical Thinking and Writing. Boston: Bedford Books of St. Martin's Press, Mendez, Teresa. De flesta ekonomer anser att om Kinas valuta fick handla fritt skulle det bli mycket mer. konsumenten en rabatt på all kinesisk export. Genom att göra detta diskonterar de sin egen export. Detta är bra för många U. konsumenter eftersom det tillåter dem att köpa billigare kläder och elektronik tillsammans med många andra föremål. Men å andra sidan är det dåligt för U. tillverkare som inte kan konkurrera med låga kinesiska priser i slutändan. Vissa U. tillverkare har anpassat sig genom att köpa många komponenter till en lägre kostnad från Kina. En tillverkares förmåga att anpassa sig beror på företaget och...


Referenser Amadeo, Kimberly. htm Borjas, George J. Och Ramey, Valerie a. Amerikansk utbildning Nuvarande tillstånd för amerikansk utbildning I USA är både de offentliga och privata skolorna ansvariga för tillhandahållandet av utbildning inom hela nationen. I enlighet med finansiering och full kontroll från den lokala, statliga och federala regeringen, finns det universell tillgång till offentliga skolor över hela landet Orland, bemyndigad av jurisdiktionerna över skoldistrikt, de lokalt valda skolstyrelserna är ansvariga för att fastställa utbildningen policy, finansiering, sysselsättning, undervisning och utformningen av de offentliga skolornas läroplan Frank, Dessutom kontrollerar delstatsregeringarna de standardiserade testerna och utbildningsstandarderna för offentliga skolsystem.


Å andra sidan är privata skolor fria att bestämma sin egen personalpolicy, såväl som sin läroplan via frivillig ackreditering tillgänglig hos den regionala oberoende ackrediteringsmyndigheten. Referenser David, B. College prisvärdhet om framtiden. Burlington: Burlington Free Press. David, L. Det amerikanska utbildningssystemet är i kris. Det nuvarande tillståndet i U. högre utbildning. Topp till tå. The American Education Journal, 7 3 , Flat World and Education Linda Darlin-Hammonds bok, The Flat World and Education: How America's Commitment to Equity Will Determine Our Future, presenterar en ögonöppnande redogörelse för det nuvarande tillståndet i U.


det offentliga utbildningssystemet och vad som behöver göras för att garantera alla barns rätt att lära. Darlin-Hammonds analys av utbildningssystemet i detta fall kan bara beskrivas som nykter. I denna bokrapport diskuterar jag Darlin-Hammonds text ur en objektiv synvinkel. Darlin-Hammonds bok beskriver vad de flesta lärare och beslutsfattare redan är medvetna om men inte är redo att prata om, än mindre ta upp. Med ett ganska uppriktigt tillvägagångssätt erbjuder Darlin-Hammond läsaren en övertygande syn på USA:s utbildningspolitik. De argument hon presenterar i den här texten är väl undersökta, argumenterade och presenterade. Författaren avviker också från spekulationer och förlitar sig istället på bevis.


Några av de viktigaste problemen som förföljer vårt utbildningssystem... Referenser Darlin-Hammond, L. Den platta världen och utbildning: hur USA:s engagemang för rättvisa kommer att avgöra vår framtid. New York, NY: Teachers College Press. utbildningssystem. Effekten av en sådan lag är mycket märkbar bland lärare, elever och till och med för skoladministratörerna. Det finns dock ett antal frågor som kontinuerligt har dykt upp när människor försöker utnyttja sina rättigheter till utbildning. Statliga lagstiftare som försöker följa statens högsta domstols mandat för att reformera sina utbildningssystem bör sträva efter att möta kraven på både tillräcklighet och rättvisa. Mer så bör det noteras att oavsett om en stat befinner sig i de inledande stadierna av att genomföra reformer på uppdrag av domstol, som lagen om lika möjligheter till utbildning, eller om den har pågått i decennier, bör moderna reformer införliva lärdomarna från den senaste tiden. trettio år av reformarbete...


Referenser Buzuvist, Erin E. Cornell Law Review. Cornell University Crofton, Ian. Guinness Encyclopedia. Guiness publikation. Utbildning citat. html Gylfason, Thorvaldur.

No comments:

Post a Comment