Friday, February 18, 2022

Bra till stor uppsats

Bra till stor uppsats



Som sådan finns det två cykler, svänghjulscykeln och doom of loop-cykeln. Om ett företag har bra till stor uppsats rätt personal i rätt ledarposition, då kommer det, oftare än inte, att utveckla rätt övergripande strategier för företaget Collins, bra till stor uppsats, Mitt skrivande är grymt. Detta kapitel understryker vikten av en organisationskultur av disciplin för att omvandla ett företag från bra till bra. Behöver specialskrivet papper? Vad utgör dessa essäer som några av de bästa amerikanska essäerna genom århundradet?





Relaterade dokument



Innan du kollar in ett bokrapportprov från våra professionella skribenter kom ihåg att om du letar efter någon som kan skriva din bokrapport från grunden eller kanske en bokrecensionsuppgift? Du kom till rätt ställe! Lägg in kraven för dina uppdrag i beställningsformuläret och gör en betalning och lägg resten av ditt arbete på våra författares axlar! Få en prisuppgift Typ av uppdrag Författarnivå Brådskande Antal sidor Totalpris:. Precis som hans tidigare bok, Build to Last, Good to Great definierade det bra till stor uppsats fortsätter att definiera samtida managementteori och praktiker.


I boken försöker Collins identifiera och utvärdera de förmildrande faktorerna och variablerna som kan hjälpa eller hindra en genomsnittlig organisation från att utnyttja dess potentialer och övergå till storhet, bra till stor uppsats. Den här bokrapporten sammanfattar innehållet i kapitlen i den här boken, i processen att identifiera ledning, personal, praxis och anställdas beteende bland andra faktorer som är avgörande för övergången från ett bra företag till det stora. Jim Collins börjar boken med att identifiera självgodhet som framstegens främsta fiende. Collins observerar att bra företag blir det bra till stor uppsats med sina framsteg att de inte strävar efter att bli större än vad de redan är.


Detta första kapitel ger omfattande grunden för studien inklusive definitionen av kriterierna för att bestämma bra och stor, bra till stor uppsats. Den uppsättning kriterier som används av hans forskargrupp identifierar de företag som har gjort övergången bra till bra. Några av de viktigaste faktorerna som övervägdes var perioden för företagets tillväxt och tillväxten av hållbarhet. De företag som identifierades för att inkluderas i studien var Walgreens, Wells Fargo, Nucor, Circuit City, Gillette, Abbott, Kimberley-Clark, Kroger, Fannie Mae, Pitney Bowes och Philip Morris Collins, Använd kod först15 och få.


Författaren fastställde att i motsats till vad många tror är VD-ersättning, toppmodern teknik och förändringshantering bland andra faktorer inte de primära faktorerna för att möjliggöra övergången bra till bra. Istället identifierade Jim Collins och hans team av forskare disciplinerade människor, disciplinerat tänkande och disciplinerat agerande som nyckeln till övergången. Dessa tre faktorer bildar ett ramverk i tre steg som formulerar en tidlös princip som kan åberopa omvandlingsprocessen från bra till bra för alla organisationer. Summan av kardemumman, enligt Collinsis, att disciplinerade människor har disciplinerade tankar som i sin tur skapar en kultur av disciplin, vilket är avgörande för att inleda disciplinerat agerande.


Till sist, bra till stor uppsats, Collins avslutar med att identifiera förhållandet mellan Byggd till Last-koncepten och de som förklaras senare i boken. Det här kapitlet börjar förklara de unika faktorerna som skiljer stora företag från bra, bra till stor uppsats. En av de avgörande avgörande faktorerna är kvaliteten och karaktären på ledarskap som uppvisas i stora organisationer. Collins, Jim Collins identifierade denna unika ledarskapsstil som är vanlig bland alla stora företag helt enkelt som ledarskap på nivå 5. Det är bra till stor uppsats nivå i ledarskapshierarkin på fem nivåer. Ledarskap på nivå 1 består av bra till stor uppsats av mycket kapabla individer som gör positiva bidrag till organisationer genom bland annat talang, kunskap och kompetens.


Ledarskap på nivå 2 består av att bidra med teammedlemmar som utnyttjar sina unika individuella förmågor för att uppnå synergifördelar och organisationens övergripande mål. Ledarskap på nivå 4 visar en effektiv ledare som ivrigt eftersträvar en övertygande vision med kraften som smittar av sig på andra och stimulerar högre prestationer. Den ultimata nivån, ledarskap på nivå 5, är den verkställande ledarskapsstilen som frammanar storhet genom en perfekt balanserad blandning av ödmjukhet och professionalism. Collins, Need custom bra till stor uppsats papper? Vi skriver en uppsats från grunden enligt dina instruktioner! Collins etablerade bra till stor uppsats alla stora företag hade ledare som visade en ovanlig och omfattande ihållande blandning av djup ödmjukhet och bra till stor uppsats bestämning, bra till stor uppsats.


Den främsta anledningen till att nivå 5-ledare är lämpade för att aktualisera övergången från bra till bra är att de värderar och ger företräde åt organisationens ambitioner i motsats till deras individuella strävanden. ett svängigt företag. Studien fastställde att 10 av de 11 företag som gjorde övergången bra till bra hade en VD som kom inifrån företaget efter att ha klättrat på företagsstegen Collins, Firms borde därför främja inifrån för att uppnå det önskade resultatet. -stora förvandlingar. I det här kapitlet, Jim Bra till stor uppsats Parlamentet betonar vikten av att ha rätt personal för att möjliggöra övergången bra till bra.


Collins understryker ordspråket att människor är bra till stor uppsats den mest värdefulla tillgången i någon organisation. Om ett företag har rätt personal i rätt ledarpositioner kommer det oftare än inte att utveckla rätt övergripande strategier för företaget Collins. Det skulle vara meningslöst att ha en bra, kapabel, bra till stor uppsats visionär ledare utan relevanta personer runt omkring för att hjälpa honom eller henne att uppnå visionen. För att göra övergången effektivt, precis som i fallet med Nucor, hävdar Collins, är det absolut nödvändigt att dessa individer är av hög kvalitet, med enorm talang och besitter nivå 5 ledarskapsförmågor Collins, Collins hävdar vidare att ett sådant arrangemang för att förvärva rätt personal bör skingra de inneboende problemen med besvärlig personal inklusive slösaktig användning av resurser.


Avgörande är att detta kapitel presenterar ett rigoröst ramverk för personalledning som stora företag använder i alla sina personalbeslut. Ramverket insisterar på att endast anställa rätt anställda och bortse från anställning om det inte finns några i den tillgängliga personalstyrkan. När de anställda underpresterar rekommenderar Collins att flytta dem till andra positioner istället för att säga upp dem till bra till stor uppsats sina andra talanger. Slutligen råder Collins företag att ge sina bästa anställda sina mest lovande möjligheter och framtidsutsikter Collins.


I detta kapitel beskriver Collins en annan nyckelförmåga som stora företag har som skiljer dem från bra och mediokra. Stora företag har ledare som kan undersöka den nuvarande verkligheten och omfamna eller på annat sätt ta itu med de brutala fakta som de avslöjar Collins, har du bara ett par dagar eller till och med timmar på dig att förbereda dig för att skriva uppsatser? Våra skribenter kommer att hantera din beställning i tid! Jim Collins avslutar detta kapitel med att beskriva en process som garanterar största möjliga medvetenhet om de framväxande och föränderliga trenderna för att hålla företagen uppdaterade om den nya utvecklingen. Det första steget är att odla en undersökningskultur genom att leda med frågor, i motsats till svar Collins. Det andra steget är att identifiera datadrivna lösningar genom att engagera anställda i debatter och dialog istället för att använda tvång för att få uppgifter gjorda. Collins, The third steg är att utforska misstag för att främja lärande och förståelse.


Collins varnar på ett avgörande sätt för att obduktionerna ska vara utan skulder. Det sista steget är att designa en mekanism för röd flagg för att notera informationen som man inte kan ignorera för beslutsfattande. Collins, Detta kapitel tillägnar sig metaforen om bra till stor uppsats igelkott för att visa den inneboende storheten i enkelheten. Jim Collins påpekar att när igelkotten är under attack rullar den helt enkelt sig själv till en boll, och i processen räddar den bort sina rovdjur. Hur enkelt det än ser ut fungerar strategin. Collins insisterar på att slutsatsen är att mer inte alltid är bättre. Det här kapitlet slår effektivt fast att en nyckelpraxis för de företag som har upplevt transformationen bra till bra inte har varit att göra en mängd saker bra utan snarare att identifiera och koncentrera sig på en enda sak, vilket det gör bättre än sina konkurrenter Collins , Författaren råder företag att ta sin tid och investera sina resurser i att identifiera den enda funktion som kan göra det möjligt att njuta av fördelarna med igelkottskonceptet.


Så fungerar det Steg 1. Besök vår beställningsformulärsida och ange dina uppsatskrav Steg 2. Skicka in din betalning Steg 3. Kontrollera nu din e-post och se orderbekräftelsen; Behåll den och använd den för framtida referens Steg 4. Logga in på ditt personliga konto för att kommunicera med supporten och skribenten Steg 5. Ladda ner det färdiga papperet Steg 6. Ge feedback om kundnöjdhet och informera oss bra till stor uppsats vi klarade ditt uppdrag bra, bra till stor uppsats. Författaren avslutar kapitlet med att identifiera de kriterier som man kan använda för att identifiera den enda funktion som företaget har en konkurrensfördel i. Först bör företaget bestämma vilka funktioner det kan utmärka sig utöver konkurrenterna och de som det inte kan.


Sedan bör den fastställa de ekonomiska drivkrafterna och slutligen bestämma vilka funktioner den brinner för Collins, bra till stor uppsats, Collins hävdar att genom att använda igelkottskonceptet kan stora företag definiera på egen hand hur de ska producera exceptionella ekonomiska resultat. Detta kapitel understryker vikten av en organisationskultur av disciplin för att omvandla ett företag från bra till bra. Collins är dock angelägen om att påpeka att en disciplinkultur inte är synonymt med en kultur av auktoritärism eller antagande av tyranniska disciplinära roller, bra till stor uppsats. En disciplinkultur, enligt Collins, är innehavet av den obevekliga beslutsamheten från alla komponenter i en organisation att lyckas med en uppgift. Som sådan har en disciplinerad organisation en arbetsstyrka som är personligen investerad i inte bara framgången för deras individuella uppgifter utan också organisationens Collins. Organisationen har disciplinerat individer som håller och engagerar sig i disciplinerat tänkande och kompletterar dessa med disciplinerat agerande.


Collins slår fast att disciplinkulturen frodas på principerna om frihet och ansvar inom en ram. Följaktligen, i stora företag, i motsats till bara bra, är cheferna ansvariga för att hantera system i motsats till människor eftersom människorna redan vet hur de ska fungera inom systemet Collins, ledarnas plikt är att hantera och inspirera de redan disciplinerade människor att ägna allt de kan för att uppfylla sina skyldigheter. Företag som upplever övergången bra till stor har en disciplinkultur som motiverar de anställda att arbeta med fanatisk hängivenhet och målmedveten intensitet för att uppfylla företagets övergripande mål.


Allt eftersom teknikspridningen fortsätter, bra till stor uppsats, det gör också ökat beroende av teknik för affärslösningar Collins, Collins varnar dock för denna blinda tillägnelse av teknologiacceleratorer för att lösa alla problem, verkliga och upplevda. Collins råder istället företag att närma sig teknik, särskilt ny och framväxande, med försiktighet genom att vidta due diligence. Avgörande är att Collins rekommenderar att företag anpassar sina teknologiacceleratorer till sina igelkottskoncept.


Som sådan bör företag endast tillägna sig de teknologier som kommer att förbättra deras konkurrensfördelar och hjälpa till att uppfylla deras förutbestämda mål Collins, Order Book Report. Collins avslutar det här kapitlet med att hävda att stora företag, till skillnad från vanliga, använder teknik för att accelerera farten i sina framsteg, bra till stor uppsats, inte att skapa det. Medan de är proaktiva snarare än reaktiva, bra till stor uppsats, de är fortfarande angelägna om att bara skaffa den relevanta tekniken och anpassa sig snabbt när tekniken och tiderna förändras. Som sådan, för att förverkliga övergången bra till bra, bör företag endast utnyttja teknologier som är förenliga med deras mål och som kommer att påskynda deras uppnående.


Collins rekommenderar att det idealiska förhållningssättet till teknik bör vara en paus, krypa, gå och sedan springa Collins. I det här kapitlet slår Collins fast bra till stor uppsats ett företags öde, oavsett om det lyckas eller misslyckas, avgörs av ackumuleringen av inkrementella positiva eller negativa konsekvenser av de affärsbeslut som fattas över tiden. Till skillnad från den populära missuppfattningen att affärsmisslyckanden eller framgång kommer plötsligt, konstaterar Collins att det händer över tid Collins. Som sådan finns det två cykler, svänghjulscykeln och undergångscykeln.


Följaktligen initierar företag som använder svänghjulscykeln positivt momentum och ackumulerar positiva påtagliga resultat som hjälper dem att övergå från att vara ett bra företag till ett fantastiskt Collins. Motsatsen är också sant. Doom of loop-cykeln initierar en reaktiv dominoeffekt för beslutsfattande som innebär att följa korta trender, frekvent byte av ledningspersonal, förlust av arbetstillfredsställelse och medarbetarmoral och misslyckade resultat Collins, Bra företag försöker skapa momentum som ofta misslyckas på grund av kroniska inkonsekvenser medan stora använder den ackumulerade energin, momentumet och de redan realiserade framstegen för att ytterligare övergå till storhet. Det ger meningsfulla insikter som, om så är lämpligt, kan förvandla ett bra företag till ett fantastiskt.





gujarati uppsats



Avgörande är att detta kapitel presenterar ett rigoröst ramverk för personalledning som stora företag använder i alla sina personalbeslut. Ramverket insisterar på att endast anställa rätt anställda och bortse från anställning om det inte finns några i den tillgängliga personalstyrkan. När de anställda underpresterar rekommenderar Collins att flytta dem till andra positioner istället för att säga upp dem för att utnyttja sina andra talanger. Slutligen råder Collins företag att ge sina bästa anställda sina mest lovande möjligheter och framtidsutsikter Collins. I detta kapitel beskriver Collins en annan nyckelförmåga som stora företag har som skiljer dem från bra och mediokra. Stora företag har ledare som kan undersöka den nuvarande verkligheten och omfamna eller på annat sätt ta itu med de brutala fakta som de avslöjar Collins, har du bara ett par dagar eller till och med timmar på dig att förbereda dig för att skriva uppsatser?


Våra skribenter kommer att hantera din beställning i tid! Jim Collins avslutar detta kapitel med att beskriva en process som garanterar största möjliga medvetenhet om de framväxande och föränderliga trenderna för att hålla företagen uppdaterade om den nya utvecklingen. Det första steget är att odla en undersökningskultur genom att leda med frågor, i motsats till svar Collins. Det andra steget är att identifiera datadrivna lösningar genom att engagera anställda i debatter och dialog istället för att använda tvång för att få uppgifter gjorda. Collins, The third steg är att utforska misstag för att främja lärande och förståelse. Collins varnar på ett avgörande sätt för att obduktionerna ska vara utan skulder. Det sista steget är att designa en mekanism för röd flagg för att notera informationen som man inte kan ignorera i beslutsfattande syfte Collins, Detta kapitel tillägnar sig metaforen om igelkotten för att visa den inneboende storheten i enkelhet.


Jim Collins påpekar att när igelkotten är under attack rullar den helt enkelt sig själv till en boll, och i processen räddar den bort sina rovdjur. Hur enkelt det än ser ut fungerar strategin. Collins insisterar på att slutsatsen är att mer inte alltid är bättre. Det här kapitlet slår effektivt fast att en nyckelpraxis för de företag som har upplevt transformationen bra till bra inte har varit att göra en mängd saker bra utan snarare att identifiera och koncentrera sig på en enda sak, vilket det gör bättre än sina konkurrenter Collins , Författaren råder företag att ta sin tid och investera sina resurser i att identifiera den enda funktion som kan göra det möjligt att njuta av fördelarna med igelkottskonceptet. Så fungerar det Steg 1. Besök vår beställningsformulärsida och ange dina uppsatskrav Steg 2.


Skicka in din betalning Steg 3. Kontrollera nu din e-post och se orderbekräftelsen; Behåll den och använd den för framtida referens Steg 4. Logga in på ditt personliga konto för att kommunicera med supporten och skribenten Steg 5. Ladda ner det färdiga papperet Steg 6. Ge feedback om kundnöjdhet och informera oss om huruvida vi lyckades bra med ditt uppdrag. Författaren avslutar kapitlet med att identifiera de kriterier som man kan använda för att identifiera den enda funktion som företaget har en konkurrensfördel i. Först bör företaget bestämma vilka funktioner det kan utmärka sig utöver konkurrenterna och de som det inte kan.


Sedan bör den fastställa de ekonomiska drivkrafterna och slutligen bestämma vilka funktioner den brinner för Collins, hävdar Collins att genom att använda igelkottskonceptet kan stora företag definiera på egen hand hur de ska producera exceptionella ekonomiska resultat. Detta kapitel understryker vikten av en organisationskultur av disciplin för att omvandla ett företag från bra till bra. Collins är dock angelägen om att påpeka att en disciplinkultur inte är synonym med en kultur av auktoritärism eller antagande av tyranniska disciplinära roller. En disciplinkultur, enligt Collins, är innehavet av den obevekliga beslutsamheten från alla komponenter i en organisation att lyckas med en uppgift.


Som sådan har en disciplinerad organisation en arbetsstyrka som är personligen investerad i inte bara framgången för deras individuella uppgifter utan också organisationens Collins. Organisationen har disciplinerat individer som håller och engagerar sig i disciplinerat tänkande och kompletterar dessa med disciplinerat agerande. Collins slår fast att disciplinkulturen frodas på principerna om frihet och ansvar inom en ram. Följaktligen, i stora företag, i motsats till bara bra, är cheferna ansvariga för att hantera system i motsats till människor eftersom människorna redan vet hur de ska fungera inom systemet Collins, ledarnas plikt är att hantera och inspirera de redan disciplinerade människor att ägna allt de kan för att uppfylla sina skyldigheter.


Företag som upplever övergången bra till stor har en disciplinkultur som motiverar de anställda att arbeta med fanatisk hängivenhet och målmedveten intensitet för att uppfylla företagets övergripande mål. Allt eftersom teknikspridningen fortsätter, ökar också beroendet av teknik för affärslösningar Collins, men Collins varnar för denna blinda tillägnelse av teknologiacceleratorer för att lösa alla problem, verkliga och upplevda. Collins råder istället företag att närma sig teknik, särskilt ny och framväxande, med försiktighet genom att vidta due diligence. Avgörande är att Collins rekommenderar att företag anpassar sina teknologiacceleratorer till sina igelkottskoncept. Som sådan bör företag endast tillägna sig de teknologier som kommer att förbättra deras konkurrensfördelar och hjälpa till att uppfylla deras förutbestämda mål Collins, Order Book Report.


Collins avslutar det här kapitlet med att hävda att stora företag, till skillnad från vanliga, använder teknik för att accelerera farten i sina framsteg, inte för att skapa den. Även om de är proaktiva snarare än reaktiva, är de fortfarande angelägna om att bara skaffa den relevanta tekniken och snabbt anpassa sig när tekniken och tiderna förändras. Som sådan, för att förverkliga övergången bra till bra, bör företag endast utnyttja teknologier som är förenliga med deras mål och som kommer att påskynda deras uppnående. Collins rekommenderar att det idealiska förhållningssättet till teknik bör vara en paus, krypa, gå och sedan köra Collins. I det här kapitlet slår Collins fast att ett företags öde, oavsett om det lyckas eller misslyckas, avgörs av ackumuleringen av inkrementella positiva eller negativa konsekvenser av de affärsbeslut som fattas över tid.


Till skillnad från den populära missuppfattningen att affärsmisslyckanden eller framgång kommer plötsligt, konstaterar Collins att det händer över tid Collins. Som sådan finns det två cykler, svänghjulscykeln och undergångscykeln. Följaktligen initierar företag som använder svänghjulscykeln positivt momentum och ackumulerar positiva påtagliga resultat som hjälper dem att övergå från att vara ett bra företag till ett fantastiskt Collins. Motsatsen är också sant. Doom of loop-cykeln initierar en reaktiv dominoeffekt för beslutsfattande som innebär att följa korta trender, frekvent byte av ledningspersonal, förlust av arbetstillfredsställelse och medarbetarmoral och misslyckade resultat Collins, Bra företag försöker skapa momentum som ofta misslyckas på grund av kroniska inkonsekvenser medan stora använder den ackumulerade energin, momentumet och de redan realiserade framstegen för att ytterligare övergå till storhet.


Det ger meningsfulla insikter som, om så är lämpligt, kan förvandla ett bra företag till ett fantastiskt. Sen då………………….. Konfrontera de brutala fakta…………………7 Kapitel 5. Igelkottskoncept………………………9 Kapitel 6. Kulturell disciplin………………………. Tekniska acceleratorer…………. Svänghjulet och undergångsslingan……. Från bra till bra till byggd för att hålla.... Efter att ha investerat mer än ett decennium av forskning i ämnet, har Jim varit medförfattare till tre böcker, inklusive klassikern Built to Last, en plats på Business Weeks bästsäljarlista för s eliminerade slöseri med lyx, som executive-matsalar, företagsflygplan, överdådig semester fläckar osv. Alla 11 av de presenterade företagen hade den här typen av ledarskap, karaktäristiska fleråriga forskningsprojekt och arbetar med chefer från det privata, etablerad som en av de mest inflytelserika managementkonsulterna, ytterligare etablerade sin trovärdighet med den omåttligt populära Good to Great: Why Some Companies Gör språnget Boken fortsatte att vara en av bästsäljarna i genren, och den anses nu allmänt vara en modern klassiker inom managementteori.


Collins tar upp en skrämmande utmaning i boken: att identifiera och utvärdera de faktorer och variabler som gör att en liten del av företagen kan göra övergången från bara bra till riktigt bra. Med hjälp av dessa kriterier katalogiserade Collins och hans forskargrupp uttömmande affärslitteraturen och identifierade en handfull företag som uppfyllde sina förutbestämda kriterier för storhet. De resulterande uppgifterna presenteras i Good to Great i övertygande detalj. Under loppet av nio kapitel tar Collins upp ett antal lednings-, personal- och operativa rutiner, beteenden och attityder som både främjar och motsätter sig övergången bra-till-stor. Good to Great: Varför vissa företag gör språnget Good to Great, publicerad i mars , är faktiskt en narrativ presentation av Jim Collins och hans teams uppdrag när de genomförde en forskningsstudie om företagets prestanda som bottnar i en enda fråga: Kan en bra företag blir ett bra företag och i så fall hur?


Utmanad började Jim Collins den femåriga forskningen om hur ett bra företag kan bli stort. Forskningen, som backas upp Good to Great: Why Some Companies Make the Leap Jim Collins motverkar kritiken på Byggd för att hålla med bra till bra, genom att utveckla eftersökt information om hur man förvandlar ett företag till ett fantastiskt företag. Dessa 11 företag inkluderades baserat på minst 15 års avancerad prestation. Jim Collins började sin forskning som fakultetsmedlem i Stanford Graduate School of Business. Vid Stanford University har Collins examen i matematik och företagsekonomi, samt examen från University of Colorado och Peter F.


Drucker Graduate School of Management vid Claremont Graduate University. I , han grundade ett ledningslaboratorium i Boulder, Colorado där han fortsätter att utföra forskning och diskutera sina resultat med chefer från sociala och företagsområden. Collins har arbetat med vd:ar i flera företag och organisationer inom den sociala sektorn. Han är författare och medförfattare till fem böcker som kretsar kring hans forskning, inklusive Built to Last, med Jerry I. Det handlar främst om de sju stegen för att bygga ett system för att förvandla ett bra eller till och med dåligt företag till ett bra företag. Jag skulle vilja dela några känslor om den här boken med dig i följande stycken. Till att börja med, när vi pratar om att bli stor, finns det sju viktiga steg som vi måste göra. För det första måste vi hitta ledarskapet på fem nivåer.


För det andra är det viktigare att hitta rätt personal än att göra rätt saker. För det tredje, att konfrontera den brutala verkligheten är också en nödvändighet för att vara stor. För det fjärde bör vi insistera på igelkottskonceptet under hela processen. För det femte måste vi dela en disciplinkultur i hela företaget. För det sjätte, att använda teknik som en accelerator när det behövs. För det sjunde, genom att lägga alla dessa discipliner i praktisk ledning cykliskt så kommer vi att göra skillnad och bli fantastiska. När det gäller det första steget, att hitta ledarskapet på 5 nivåer, tror jag att detta är nyckeln till hela processen. Kärnan i ledarskap på 5 nivåer är att leda företaget till en hållbar utveckling. Ett ledarskap på 5 nivåer kan uppnå briljanta prestationer under sin varaktighet och kan också hjälpa till att bygga ett system för att uppnå bestående prestationer efter hans eller hennes varaktighet, detta är skillnaden mellan ett ledarskap på 4 nivåer och ett ledarskap på 5 nivåer.


Därför tror jag. För att börja forskningen för Good-to-Great-studien sökte de efter företag som: presterat på eller under den allmänna aktiemarknaden i minst femton år; började sedan vid en övergångspunkt dra sig ur konkurrenterna och bibehöll avkastning på minst 3 gånger den allmänna marknaden under de kommande femton åren. De började med en lista på 1, företag som dök upp på Fortune-listan från till och slutade med endast 11 som gick igenom. Dessa elva företag gav i genomsnitt en avkastning på 6. Collins valde ett år för att undvika "one-hit wonders" och lucky breaks.


Företagen som valdes ut var Abbott Laboratories, Circuit City, Federal Home Loan Mortgage, Gillette, Kimberly-Clark, Kroger, Nucor, Philip Morris, Pitney Bowes, Walgreens och Wells Fargo. I boken lyfter Collins fram några viktiga faktorer som är resultatet av forskningen. Även om det finns flera faktorer inblandade för att ta ett företag från bra till bra', vad dessa fantastiska företag visade sig ha gemensamt var en speciell typ av. Liksom alla andra människor vill jag bli en bättre människa och inte bara det utan jag ville vara välkänd och förvandla mig själv från bra till stor.


Förutom min dröm om att bli en bättre ledare tyckte jag att den här artikeln var extremt intressant. Jim Collins har gjort ett fantastiskt jobb med att identifiera vad det gör för ett företag att gå från bra till bra. Han lyfter fram de mycket viktiga faktorerna för hur man går från bra till bra. Tja, jag är säker på att jag lärde mig något från den här artikeln om hur alla med entusiasm kan förvandla ett bra företag till ett bra företag. Det är genom välskött planering och beslut. Modellen som Collins använde är att söka efter de företag som presterat på eller under den allmänna aktiemarknaden i minst 15 år, än vid en övergångspunkt började dra sig ifrån konkurrenterna. Det bibehöll en avkastning på minst 3 gånger den allmänna marknaden under de kommande 15 åren. Collins med en lista på 1, företag och hittade elva som uppfyllde hans kriterier.


Dessa 11 företag gav i genomsnitt en avkastning på 6. I boken tar Collins upp en skrämmande utmaning i boken: att identifiera och utvärdera de faktorer och variabler som gör att en liten del av företagen kan göra övergången från bara bra till riktigt bra. Den omfattande forskning som utförts av Jim Collins och hans team av analytiker ger extravaganta vändningar för ett fåtal framgångsrika företag som kunde vända sig själva från bara stora till de bästa i branschen. Stora ledare kan inte vara själviska och inte heller kan de låta sin egoistiska natur - från positionen - hålla tillbaka företagets framgång.


Jim berättar snarare att de borde vara ödmjuka och blygsamma. En annan nyckelfaktor som Collins understryker som en del av Good to Great är ledarteamets karaktär. Det är mycket viktigt för ett företag att illustrera och reflektera över vilken typ av ledarskap ett företag har. Om du har alla rätt personer på bussen som är villiga att åstadkomma det otänkbara först då kan en BRA TILL BRA - Bra till Bra är en fantastisk bok via sammanställningen av 15 timmars hårt arbete. Genom de här nio kapitlen fångar Jim Collin och hans team olika metoder från ett fasande tillvägagångssätt som The Search, Compared to What, Inside the Black Box,, Chaos till Concept till sådana koncept som svänghjulet och undergångsslingan.


Det är med denna uppfattning som ofta får många att uppfatta dem som bara ytterligare ett företag. Dessa storhetssprång var inte ett resultat av massiva företagsomvälvningar som en ny VD med nya och radikala förändringar. Faktum är att kännetecknet för ett fantastiskt företag kommer från resultat från förändringar som sker övertid på grund av mängden ansträngning, inte bara till omedelbar tillfredsställelse av övernattningsresultat med ett koncept som Collins refererar till som "att trycka mot svänghjulet". Målen efter att ha avslutat ett MBA-program. Kortsiktiga mål Har företaget registrerat som en professionell investerare.


Det finns ett hinder som gör att vi för tillfället inte är konkurrenskraftiga på marknaden i vissa investeringar eftersom förutsättningarna för att bli en professionell investerare är:. Ha minimum

No comments:

Post a Comment